You are currently viewing Tematy zaproszeń – egzamin ósmoklasisty z języka polskiego

Tematy zaproszeń – egzamin ósmoklasisty z języka polskiego

Wprowadzenie

Na egzaminie ósmoklasisty, który jest organizowany corocznie, pojawiają się stałe zadania. Jednym z nich jest napisanie krótkiej formy wypowiedzi, drugim – napisanie długiej formy wypowiedzi. To pierwsze polega zwykle na napisaniu zaproszenia lub ogłoszenia (rodzaj wypowiedzi jest narzucany uczniowi), to drugie – na napisaniu rozprawki lub opowiadania (rodzaj wypowiedzi wybiera uczeń).

Do tej pory na egzaminach ósmoklasisty zaproszenie pojawiło się aż cztery razy. Miało to miejsce w latach: 2019, 2021, 2022 i 2023 (w roku 2020 uczniowie wyjątkowo zostali poproszeni o napisanie ogłoszenia). Polecenia zaproszeń brzmiały następująco:

Jak więc widać, zdecydowanie warto poćwiczyć pisanie zaproszeń. Poniżej znajduje się lista 30 tematów zaproszeń na egzamin ósmoklasisty, które mogą pomóc uczniom szkół podstawowych w ćwiczeniu tej formy wypowiedzi.

Tematy zaproszeń na spektakle oparte na lekturach

Uwaga! W ocenie zaproszeń brana jest pod uwagę poprawność: językowa, ortograficzna i interpunkcyjna.

  • Napisz zaproszenie na premierę spektaklu „Nad jeziorem Świteź” opartego na motywach utworu Adama Mickiewicza „Świtezianka”. Zachęć koleżanki i kolegów do obejrzenia spektaklu, używając dwóch argumentów.
  • Napisz zaproszenie na premierę spektaklu „Tajemnica lasu” opartego na motywach utworu Juliusza Słowackiego „Balladyna”. Zachęć koleżanki i kolegów do obejrzenia spektaklu, używając dwóch argumentów.
  • Napisz zaproszenie na premierę spektaklu „Tajemnice oswajania” opartego na motywach utworu Antoine’a de Saint-Exupéry’ego „Mały Książę”. Zachęć koleżanki i kolegów do obejrzenia spektaklu, używając dwóch argumentów.
  • Napisz zaproszenie na premierę spektaklu „W przycmentarnej kaplicy” opartego na motywach utworu Adama Mickiewicza „Dziady” cz. II. Zachęć koleżanki i kolegów do obejrzenia spektaklu, używając dwóch argumentów.
  • Napisz zaproszenie na premierę spektaklu „Zgoda buduje” opartego na motywach utworu Aleksandra Fredry „Zemsta”. Zachęć koleżanki i kolegów do obejrzenia spektaklu, używając dwóch argumentów.

Tematy zaproszeń na premiery filmów

Uwaga! W ocenie zaproszeń brana jest pod uwagę poprawność: językowa, ortograficzna i interpunkcyjna.

  • Napisz zaproszenie na premierę filmu zatytułowanego „Na rozdrożu”. Zachęć koleżanki i kolegów do obejrzenia filmu, używając dwóch argumentów.
  • Napisz zaproszenie na premierę filmu zatytułowanego „Nocne opowieści”. Zachęć koleżanki i kolegów do obejrzenia filmu, używając dwóch argumentów.
  • Napisz zaproszenie na premierę filmu zatytułowanego „Pojutrze”. Zachęć koleżanki i kolegów do obejrzenia filmu, używając dwóch argumentów.
  • Napisz zaproszenie na premierę filmu zatytułowanego „Winny”. Zachęć koleżanki i kolegów do obejrzenia filmu, używając dwóch argumentów.
  • Napisz zaproszenie na premierę filmu zatytułowanego „Wracając do domu”. Zachęć koleżanki i kolegów do obejrzenia filmu, używając dwóch argumentów.

Tematy zaproszeń dotyczących wydarzeń promujących wiedzę

Uwaga! W ocenie zaproszeń brana jest pod uwagę poprawność: językowa, ortograficzna i interpunkcyjna.

  • Napisz zaproszenie na spotkanie z cyklu „Historia bez cenzury”. Zachęć koleżanki i kolegów do udziału w tym wydarzeniu, używając dwóch argumentów. 
  • Napisz zaproszenie na spotkanie z cyklu „Matematyka – to lubię!”. Zachęć koleżanki i kolegów do udziału w tym wydarzeniu, używając dwóch argumentów. 
  • Napisz zaproszenie na spotkanie z cyklu „Młody chemik”. Zachęć koleżanki i kolegów do udziału w tym wydarzeniu, używając dwóch argumentów. 
  • Napisz zaproszenie na spotkanie z cyklu „Poznajemy filozofię”. Zachęć koleżanki i kolegów do udziału w tym wydarzeniu, używając dwóch argumentów. 
  • Napisz zaproszenie na spotkanie z cyklu „Rzecz o języku”. Zachęć koleżanki i kolegów do udziału w tym wydarzeniu, używając dwóch argumentów.

Tematy zaproszeń na warsztaty organizowane przez szkołę

Uwaga! W ocenie zaproszeń brana jest pod uwagę poprawność: językowa, ortograficzna i interpunkcyjna.

Napisz zaproszenie na warsztaty z cyklu „Jak mówić, aby nas słuchano?” organizowane przez Twoją szkołę. Zachęć koleżanki i kolegów do uczestnictwa w tym wydarzeniu, używając dwóch argumentów.

  • Napisz zaproszenie na warsztaty z cyklu „Jak uczyć się szybko i skutecznie?” organizowane przez Twoją szkołę. Zachęć koleżanki i kolegów do uczestnictwa w tym wydarzeniu, używając dwóch argumentów.
  • Napisz zaproszenie na warsztaty z cyklu „Jak zacząć programować?” organizowane przez Twoją szkołę. Zachęć koleżanki i kolegów do uczestnictwa w tym wydarzeniu, używając dwóch argumentów.
  • Napisz zaproszenie na warsztaty muzyczne z cyklu „Masz głos” organizowane przez Twoją szkołę. Zachęć koleżanki i kolegów do uczestnictwa w tym wydarzeniu, używając dwóch argumentów.
  • Napisz zaproszenie na warsztaty plastyczne z cyklu „Sztuka w plenerze” organizowane przez Twoją szkołę. Zachęć koleżanki i kolegów do uczestnictwa w tym wydarzeniu, używając dwóch argumentów.

Tematy zaproszeń dotyczących wydarzeń kulturalnych organizowanych przez szkołę

Uwaga! W ocenie zaproszeń brana jest pod uwagę poprawność: językowa, ortograficzna i interpunkcyjna.

  • Napisz zaproszenie na festyn szkolny organizowany z okazji Dnia Dziecka (1 czerwca). Zachęć koleżanki i kolegów do uczestnictwa w tym wydarzeniu, używając dwóch argumentów.
  • Napisz zaproszenie na festyn szkolny organizowany z okazji Dnia Nauczyciela (14 października). Zachęć koleżanki i kolegów do uczestnictwa w tym wydarzeniu, używając dwóch argumentów.
  • Napisz zaproszenie na piknik szkolny organizowany z okazji pierwszego dnia wiosny (21 marca). Zachęć koleżanki i kolegów do uczestnictwa w tym wydarzeniu, używając dwóch argumentów.
  • Napisz zaproszenie na piknik szkolny organizowany z okazji pierwszego dnia lata (22 czerwca). Zachęć koleżanki i kolegów do uczestnictwa w tym wydarzeniu, używając dwóch argumentów.
  • Napisz zaproszenie na kiermasz szkolny organizowany z okazji Ogólnopolskiego Dnia Głośnego Czytania. Zachęć koleżanki i kolegów do uczestnictwa w tym wydarzeniu, używając dwóch argumentów.

Tematy zaproszeń na spotkania z ciekawymi ludźmi

Uwaga! W ocenie zaproszeń brana jest pod uwagę poprawność: językowa, ortograficzna i interpunkcyjna.

  • Do Twojej szkoły przyjeżdża znany aktor. Napisz zaproszenie na spotkanie z nim. Zachęć koleżanki i kolegów do uczestnictwa w tym spotkaniu, używając dwóch argumentów.
  • Do Twojej szkoły przyjeżdża znany autor książek. Napisz zaproszenie na spotkanie z nim. Zachęć koleżanki i kolegów do uczestnictwa w tym spotkaniu, używając dwóch argumentów.
  • Do Twojej szkoły przyjeżdża znany podróżnik. Napisz zaproszenie na spotkanie z nim. Zachęć koleżanki i kolegów do uczestnictwa w tym spotkaniu, używając dwóch argumentów.
  • Do Twojej szkoły przyjeżdża znany specjalista od reklamy. Napisz zaproszenie na spotkanie z nim. Zachęć koleżanki i kolegów do uczestnictwa w tym spotkaniu, używając dwóch argumentów.
  • Do Twojej szkoły przyjeżdża znany sportowiec. Napisz zaproszenie na spotkanie z nim. Zachęć koleżanki i kolegów do uczestnictwa w tym spotkaniu, używając dwóch argumentów.

Ocena

Średnia ocena: 5 / 5. Liczba głosów: 7

Małgorzata Woźna

Małgorzata Woźna – magister filologii polskiej oraz kultury i praktyki tekstu, korepetytorka, korektorka i copywriterka, autorka bloga Prosty Polski, na którym od 2016 roku publikuje artykuły dotyczące języka polskiego. Pomaga uczniom szkół podstawowych i ponadpodstawowych uporać się z trudnymi zagadnieniami literackimi i językowymi. Daje wskazówki Polakom na temat poprawności problematycznych form.
Powiadomienia o komentarzach
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie komentarze.